onsdag den 26. juni 2013

Nu som studenter-husmor.

Hvilket i det hele taget bare er en underlig sammensætning: studenter-husmor. 

Det betyder at der ikke er den store lyst til at drikke sig i hegnet eller noget i den retning. Det betyder at man fejrer det på en meget tiltrængt måde: en hel dag. I joggingbukser (med student 2013 skrevet på), uden bh og med sine hipster briller, mens man sidder i sofaen, beundrer rodet og spiller playstation en hel dag. Det er ferie for en teenage husmor! 

Mit job matcher forresten også meget godt det der med at være husmor. Jeg passer en lille pige på under 1 år, i cirka en lille time, mens jeg hjælper hendes mor med at lave mad, dække bord osv. Så spiser vi, og chefen gør sig klar til at tage til hundetræning mens jeg underholder bette pigen. Så tager chefen afsted og jeg leger med den lille pige, som er noget så sød og kær, skifter hendes ble, giver hende en flaske og har så aftenen for mig selv. 

Så kunne man jo stene tv osv. Eller, fordi forældreparret er nogle af mine gode venner, så kunne man også gøre den hjemmegående mor en tjenste. Så i dag har jeg fyldt og startet opvasker (hvilken luksus!), tømt og halvfyldt den igen. Vasket det op der ikke kan tåle opvasker, fejet og vasket gulv. Jeg får fast løn, så gør det kun fordi jeg synes det er det værd. De er de sødeste mennesker!

Men nu - nu er der rent. Så nu vil jeg snakke på skype med min kæreste mens han fortæller hvorfor Jurrassic Park er noget jeg skal interessere mig for. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar