mandag den 17. februar 2014

Tanker om sundhed.

Jeg lever ikke sundt. Det indrømmer jeg engang imellem - for det gør jeg virkelig ikke. Jeg er et rigtig madsvin og en sucker for chips. Det er rigtig trist, for jeg synes sund mad smager fantastisk - og oveni hatten er det faktisk rigtig sjovt at lave.

Hvor vigtigt er det der sundhedsfis? Det er jo desværre super vigtigt, og jeg kan både se og mærke på min krop at den lever lidt for usundt. Jeg hader tanken om at jeg fyllder den med dårlige ting, men ååh hvor det altså bare tilfredsstiller på en måde. 

Så jeg prøver. Jeg prøver rigtig tit, men det er som om jeg hurtigt falder tilbage i fælden, for grønt er rigtig dyrt og jeg synes ikke min netto har et fantastisk udvalg. Kartofler og pasta er sgu bare det billigere, og derfor er det der ryger i kurven. Jeg trøster altid mig selv med at små skridt også tæller - som at jeg sjældent spiser helt hvidt brød længere, bl.a. bl.a.. Men det er bare ikke nok når jeg efter en sund dag får chips-craving og går ned i netto efter en pose. Vikingen siger jeg trøstespiser over at vi skal flytte og det giver god mening. Jeg er helt rundtosset op i mit hoved over det i forvejen og har slet ikke overskud til at lege i køkkenet. 

Sund mad er vigtigt og det skal der ligges mere vægt på. Vikingen og jeg går og diskuterer om mit liv bliver mere eller mindre sundt når jeg skal bo for mig selv ude hos min reservemor. Jeg holder på det bliver mere sundt og han holder på det modsatte.  Det gode ved den diskussion er at jeg bliver rigtig stædig og fast besluttet på ikke at lade ham "vinde". Om ikke andet, så fordi han snart bliver hr. super-slim overlækker Viking inde ved mili og hvis jeg ikke snart kommer i gang ender jeg som en decideret tyk person. Lige nu har jeg bløde kanter, hvis man spørger rundt. Men det er jo mere end det var for et år siden. Så jeg er nød til at komme igang. Jeg er nød til at få grøntsager i kosten igen, og blive ved med at bage mit eget grove brød. 

Jeg arbejder på det. Jeg arbejder på grøntsager. I går var der kun kød og grøntsager på tallerkenen. At jeg så spiste chips senere ødelægger det lidt..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar